l'Arche, IFHHE and Xtrema?

  • Initiateur de la discussion LAR
  • Date de début
LAR

LAR

Membre
messages
4
Points
870
Localisation
59800 France
Hello,

Does anyone have preferences regarding training for professional hypnotherapy? I am looking for a serious school in Paris (or Lille, if that exists) which will be effective in starting a new and enriching career in helping people with addictions through hypnotherapy.
Yes, I DO speak French, but write it badly, hence the English message, (excusez-moi.......j'ai trop honte de massacré la langue de Molière).
 
hibou13

hibou13

Membre
messages
1 740
Points
7 960
Il te faudra cependant apprendre en français, échanger et pratiquer en français puis faire tes séances en français...
 
Nossolar

Nossolar

Moderateur
Membre de l'équipe
messages
2 579
Points
6 760
Localisation
Belgique
hence the English message, (excusez-moi.......j'ai trop honte de massacré la langue de Molière).

You should try, if you never try how can you increase your level ?
I'm a French guy, but I have no shame to write in English, and if a do mistake, that's maybe a good opportunity to increase my level, isn’t' it?
 
LAR

LAR

Membre
messages
4
Points
870
Localisation
59800 France
Merci pour vos conseils. Comme j'ai dit, je parle français déja, c'est l'écrit qui me pose un challenge.
Mais le but de ce discussion n'est pas mon niveau de français; c'est l'école d'hypnose. Alors, a vous, gentils camrades!
 
Nossolar

Nossolar

Moderateur
Membre de l'équipe
messages
2 579
Points
6 760
Localisation
Belgique
Mais le but de ce discussion n'est pas mon niveau de français;
Pas si certain si vous allez dans une école d'hypnose on vous demandera certainement d'écrire des métaphores et ce peut importe l'école choisie.

PS on dit cette discussion (car discussion est féminin ;))
 
Taff

Taff

Membre
messages
7
Points
480
Localisation
Lattes
Hi, it's your friendly neighborhood welshman !
Pour ma part, je me suis inscrit pour l'ARCHE à Aix-en-Provence à la fin du mois, bien que, au début, j'avais prévu plutot Xtrema...
 
LAR

LAR

Membre
messages
4
Points
870
Localisation
59800 France
Ah Hello friendly Welshman, thanks for your reply. Yes I am hesitating between these two....as I will need to go to Paris for the training, debating the hours as I need to find childcare for my five year old daughter (we live in Lille). As for the school, Arche seems more official, but the small class sizes and price of Xtrema are also attractive. Hmmmmm, am ging to Paris next week to see in person. I hope your experience in Aix will be great.
 
Vous aimerez:
Paul Elie
  • Question
  • Paul Elie
2
Réponses
40
Affichages
8 K
Paul Elie
Paul Elie
Nouveaux messages
L
Ressource collaborative Vends livres d'hypnose
  • LydieO
Réponses
2
Affichages
93
LydieO
L
dide70
  • Question
  • dide70
Réponses
4
Affichages
129
moune
moune
Pattricky
Réponses
2
Affichages
84
moune
moune
>> Vous aimez cette page ? Inscivez-vous pour participer
Haut